VYBRANÉ ASPEKTY PEDAGOGICKEJ KOMUNIKÁCIE V EDUKAČNEJ REALITE
Mgr. Veronika Michvocíková, PhD.
Autorka je vedúcou katedry pedagogiky na Filozofickej fakulte Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave. Na katedre pedagogiky FF UCM v Trnave pôsobí od roku 2018. V rámci pedagogickej činnosti sa zameriava na problematiku pedagogickej komunikácie, sociálnej pedagogiky, oblasti výchovných problémov v škole, pedagogike voľného času, stratégiám a metódam rozvoja osobnosti, riešeniu a zvládaniu konfliktov v školskom prostredí, práci triedneho učiteľa, ako aj prepojeniu sociológie s edukačným prostredím.
Vo svojej vedecko-výskumnej činnosti sa zameriava na oblasť pedagogickej komunikácie, na skúmanie najvýznamnejších determinantov komunikačného procesu, prienikom moderných informačných a komunikačných technológií do edukačného procesu so zameraním sa najmä na oblasť pedagogickej komunikácie, skúmaním spoločensky nežiadúcich javov v edukačnom procese. Okrem toho skúma v rámci svojho odborného pôsobenia aj vplyvy rôznych typov prostredí na participáciu mladých ľudí na edukačnom procese a na vznik a prevenciu spoločensky nežiadúcich javov u žiakov. V neposlednom rade sa zameriava na skúmanie postojov a názorov vysokoškolských študentov v súvislosti s aktuálnym dianím v spoločnosti, ako aj perspektívou spoločenského vývoja z pohľadu uvedenej skupiny obyvateľstva.
Publikačná činnosť pozostáva z viacerých odborných publikácií analyzujúcich vytváranie základných charakteristík, ako aj zefektívnenie edukačného procesu v súvislosti s vedecko-výskumným zameraním autorky.