Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave

Námestie J. Herdu 577/2

917 01 Trnava

+421 33 5565 221

Sekretariát

Metodická príručka pre záujemcov o štúdium a študentov so špecifickými potrebami

Študent so špecifickými potrebami

Pre priznanie štatútu študenta so ŠP je potrebné podať oficiálnu žiadosť na PPCSZ UCM. Až po jej schválení máte nárok na zabezpečenie podporných služieb počas Vášho štúdia.

O zaradení do evidencie študentov so špecifickými potrebami a priznaní primeraných úprav a podporných služieb na základe návrhu PPCSZ rozhoduje dekan príslušnej fakulty UCM (dekan FF UCM V Trnave – https://ff.ucm.sk/sk/dekanat/) .

Univerzitný koordinátor vyhodnotí špecifické potreby študenta a určí primerané úpravy a podporné služby. Koordinátor PPCSZ v sporných prípadoch zvolá komisiu, na ktorú v prípade potreby pozýva aj študenta žiadajúceho o priznanie štatútu „študent so ŠP“. Komisia pozostáva z: univerzitného koordinátora  – fakultného koordinátora – ďalších odborníkov podľa potreby (prodekan, prorektor, garant študijného programu, psychológ,…). Komisia svoje odporúčanie na priznanie štatútu študenta so ŠP a priznanie primeraných úprav a podporných služieb adresuje dekanovi.

Študenti podávajú žiadosť o zaradenie do evidencie študentov so špecifickými potrebami spravidla pri zápise na štúdium resp. na začiatku akademického roka univerzitnému koordinátorovi v PPCSZ.

Žiadosť o primerané úpravy a podporné služby možno podať aj v priebehu akademického roka, priznanie primeraných úprav, podporných služieb a/alebo zvýhodnení však nemá spätnú platnosť.

Schválený štatút študenta so ŠP je platný spravidla po dobu daného stupňa štúdia- t.j. ak študent ukončí stupeň štúdia (napr. ukončí bakalárske štúdium) a pokračuje na vyššom stupni štúdia (magisterské štúdium/ doktorandské štúdium/ ďalšie formy vzdelávania) je znova potrebné požiadať pri nástupe do 1. ročníka vyššieho stupňa vzdelávania o zaradenie do evidencie študentov so špecifickými potrebami.

Študent podáva žiadosť opakovane v priebehu daného stupňa štúdia ak došlo k zmenám v deklarovaných špecifických potrieb študenta.