ÚVOD DO EDUKAČNÉHO MANAŽMENTU
MIKRORIADENIE ŠKOLY I. – VEDÚCI ZAMESTNANCI
Kľúčové slová
mikroriadenie, manažment školy, ciele výchovy a vzdelávania, vedúci pedagogickí zamestnanci, vedúci odborní zamestnanci, manažér, rozhodovanie, riaditeľ školy, kompetencie, modely riadenia škôl
Mikroriadenie školy charakterizujeme ako vnútorné riadenie školy orientované na riadenie realizácie programov výchovy a vzdelávania, na vytváranie dobrej kultúry inštitúcie a pozitívnej klímy školy, personálnych ekonomických a materiálnych podmienok činnosti školy. Predmetom je aj uplatňovanie kompetencií riaditeľa školy, zástupcov riaditeľa školy, učiteľov a ďalších zamestnancov vo vnútornej organizačnej štruktúre školy. Sleduje činnosť samosprávneho orgánu školy, rady školy, jej vzťahy s riaditeľom školy a so sociálnymi partnermi školy a ich organizáciami. Do náplne mikroriadenia školy patrí i problematika pedagogickej rady, metodických orgánov, poradného zboru, žiackej samosprávy a rodičovského združenia (OBDRŽÁLEK, HORVÁTHOVÁ a kol., 2004, 186).