Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave

Námestie J. Herdu 577/2

917 01 Trnava

+421 33 5565 221

Sekretariát

ÚVOD DO EDUKAČNÉHO MANAŽMENTU

MARKETING A IMIDŽ ŠKOLY

Kľúčové slová

marketing, imidž, marketingový mix, produkt, cena, miesto, marketingová komunikácia, sémantický diferenciál, marketingová stratégia.

Aplikácia marketingových stratégií v oblasti školstva sa dostáva do popredia najmä v súvislosti s aktuálnym systémom financovania školstva, ktorý sa prioritne zakladá na normatívnom financovaní, ktoré je závislé od počtu žiakov v škole. Z tohto dôvodu školy, podobne ako podniky v súkromnom sektore, vyvíjajú rôzne aktivity s cieľom zvýšiť počet žiakov. Rozvíjaním marketingových stratégií sa vytvára pozitívny imidž školy, zlepšuje sa konkurencieschopnosť, budujú sa vzťahy s verejnosťou, zlepšuje sa kultúra školy a v konečnom dôsledku sa zvyšuje dopyt po službách poskytovaných školou.